Inspirerande sommarpratare

Jag har aldrig förut lyssnat på sommarpratarna på P1... eller jo, en gång på Vargön lyssnade vi på någon. Minns inte vem det var. Men i sommar har jag lyssnat på några stycken, efter tips från flera olika håll. Hittills har Maria Wetterstrand och UnderbaraClara varit mina favoriter. Båda diskuterar kring frågor jag tycker är viktiga och har dessutom i många frågor liknande åsikter som mina egna. De har glimten i ögat, men vågar tycka till. Dessutom verkar de vara sådana som lever som de lär. Det är stärkande och inspirerande att lyssna på kloka människor som uttrycker åsikter som liknar ens egna.

Clara Lindström. Foto: SR Foto. Maria Wetterstrand. Foto: SR Foto.

Därför vill jag tipsa om dessa båda sommarprat, och om att leta vidare bland de andra efter guldkorn. Hittar ni något så tipsa gärna!
 
Motivation & inspiration | |
Upp