Jag är så lyckligt lottad!

Det känns som att det enda jag skriver är om hur underbara dagar jag har haft, eller hur underbar morgonen har varit, men just nu är det väldigt mycket så! Jag ska förklara varför det är så just nu. (Min kamera var med hela tiden, men hade inga batterier... så jag hoppas på att kunna samla ihop bilder från mina fotograferande vänner (blink blink!) och på att ni tar er igenom texten i alla fall.)

I torsdags åkte jag ut till stugan tillsammans med hela familjen och fredagmorgon kom även Karlssons dit. Där spenderade vi två dagar (som kändes oändligt långa!) solandes, paddlandes, volleyboll- och kubbspelandes, promenerandes, läsandes, ätandes och njutandes! Det var så härligt att bara vara i goda vänners sällskap ute vid havet i gassande sol och härlig värme!

Söndag åkte jag och jobbade min första dag för i sommar och när jag kom tillbaka till stugan hade Karlssons åkt och istället hade Emma med familj kommit dit för att äta middag med oss. Senare på kvällen kom Alex dit och efter att vi spelat kubb och badat och alla utom hon och jag åkt hem gjorde vi upp en eld inne och bara satt och var. Precis efter att vi konstaterat att vi nog inte skulle komma att prata om en massa djupa saker den kvällen var det precis vad vi gjorde - tills vi bestämde oss för att det var dags att sova.

När jag vakande på måndagmorgonen var det med ett leende och en bubblande lyckokänsla, jag vet inte varför, men så var det och den försvann inte på hela dagen. Efter att ha gått in i storstugan och kollat klockan (en lång historia som involverar avstängda/batterilösa mobiltelefoner, alarm som inte ringer, en klocka som går fel och en som står still) väckte jag Alex och vi fixade oss frukost med havsutsikt på altanen innan det bar av in mot stan där vi plockade upp Linnéa och tillsammans med henne samt Alexs mamma, moster och kusin styrde vidare mot Storforsen där hela dagen spenderades. Ännu mer strålande sol, ännu mer vatten (denna gång i porlande, forsande och fallande form) och ännu mer härliga människor - helt underbart!

Efter allt detta underbara är jag helt slut i både kropp och knopp och därför är ett yogapass följt av en kväll i tv-soffan tillsammans med Emma framför Dr Quinn och So You Think You Can Dance precis vad jag behöver. Och till och med det får jag, haha!

Det var den långa versionen, den korta är:
Jag har haft några underbara dagar tillsammans med människor jag älskar på platser jag älskar och jag skattar mig så lycklig för att jag får ha sådana dagar, dessa människor och dessa platser i mitt liv! TACK!

Vardag | |
Upp