En egen helg

En lugn förmiddag. Sovmorgon då jag inte sov så bra inatt, promenad till affären och lite handling, frukost, en härlig dusch, några avsnitt Lark Rise to Candleford (vilket jag verkligen kommit in i och är fullständigt förälskad i nu!) och så lunch.

Nu bär det strax av till universitetet där jag ska möta upp Elin och diskutera lite läroplan och skollag inför måndagens tentamen och låna lite inspirationsböcker inför helgens och höstens pysslande mm. Rätt varmt ute idag, så jag tror jag vågar mig på att cykla.

Denna helg blir den andra helgen som jag spenderar i Umeå själv utan egentliga planer och det känns faktiskt rätt skönt. Man hinner landa lite och bara vara. Det behövs en tom helg någon gång då och då för att verkligen kunna uppskatta allt roligt man ofta planerar in på helgerna!
Vardag | |
Upp