Tisdag idag

Jag undrar om inte tisdagar är min bästa vardag. Är alltid segstartad på måndagarna och ger mig sedan den på att tisdagen ska bli bättre, vilket den allt som oftast blir.

Idag har jag tagit en liten sovmorgon, tvättat, packat ryggsäcken och promenerat i solen till universitetet. Befinner mig i biblioteket tillsammans med en engelsk text om läs- och skrivkunnighetsdiskurser. Kunde ha varit roligare, men jag är inställd på att lägga manken till under detta kursmoment, så jag ska sitta här så länge jag bara orkar.

Sedan ska jag promenera hem, köra ett kort yoga-pass, äta middag, diska, städa i ordning lite i rummet, träna ett lätt styrkepass och efter det är jag ledig för kvällen. Tänker mig broderi eller kanske till och med en dust med symaskinen! Får se vad det blir helt enkelt.

Nu ska jag ta mig igenom ett stycke till innan det är dags för lunch.
Vardag | |
Upp