Efter bara två veckor (och en helg)

Tänk vad fort det går att ändra på något om man faktiskt ger sig den på att göra det! Mina fokuspunkter för januari var är (Oj vad jag har börjat avsluta januari trots att det är en vecka kvar!) , lite sammanfattat...

- städa (eller hålla det städat)
- äta (bra och planerat)
- plugga (regelbundet och i tid)
- räkna (hålla koll på vart pengarna tar vägen)
- träna (kräver ingen förklaring)

och jag kan stolt säga att jag har klarat av att fokusera på dem och bli bättre på samtliga! Ingen av dem är klockren eller perfekt ännu - alla behöver mer jobb, men de drar alla mindre energi och börjar gå mer på rutin - vilket var poängen med det hela. Jag villle skapa rutiner kring dessa fem punkter och lägga mindre energi på att dels tänka på att göra dem, dels göra dem. Det fungerar och jag märker ständigt att jag har en massa tid och ork över till att göra annat!

Med tanke på resultaten har jag lagt ner väldigt lite arbete på att rätta till mitt beteende, det har mest handlat om att ta sig i kragen, påminna sig om vad jag bestämt mig för att göra och göra det. Dessutom blir det lättare och lättare för varje gång!
Personlig utv. Fokuspunkter | |
#1 - - Emma:

Heja Karin!:D

Upp