Flyttfågeltankar

Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu, mest för att huvudet har varit fullt av flytt. Jag har försökt umgås med alla som stannar kvar här hemma, fixa allt möjligt och lite till, ta itu med seprarationsångest, nervositet och alla andra känslor som kommer på köpet och packa ner alldeles för mycket saker i alldeles för många lådor...

Men nu börjar saker och ting - både faktiska saker och känslor, falla på plats och jag blir mer och mer positivt nervös, även om det fortfarande känns väldigt jobbigt vissa tidpunkter på dygnet. Mellan 20.00 och 22.30 har jag märkt att det känns sämst, vilket jag antar beror delvis på att tröttheten börjar sätta in. Men jag tror även att det beror på att det är min favorittid på dygnet - när det börjar skymma allt stannar av och jag går ut på bron och man ser ut över ängar, sjöar och skogar, andas frisk luft och känner lugnet, storheten och friskheten i naturen. Det kommer jag att sakna.


En sådan där magisk kväll, på Vargön denna gång och en mysig kväll inne, med tända doftljus.

Men som tur är har jag några bra idéer på inne-varianter av dessa stunder! Tända ljus, te, en bra bok. Öppet fönster, en mjuk filt, en bra film. Ett härligt träningspass, ett gott mellanmål, en pratstund med en god vän. Och dessutom är hemma bara en bussresa bort!

Som sagt - nu börjar jag bli mer och mer positiv! På torsdag går flyttlasset...

Personlig utveckling | |
#1 - - Alexandra:

Du kommer ha så kul och så fullt upp i Umeå att du knappt vill dem ska du se ;D

Upp