Time Well Wasted

Den andra av de två första lovdagarna börjar gå mot sitt slut, även om det är några timmar kvar. Det har varit två underbara dagar som till allra största del har spenderats ute. Jag har klyvt och burit ved, lagat mat över elden, krattat gräs, varit med grannarna och läst. Underbart att inte alls tänka på något som måste göras, utan verkligen bara vara och göra det kroppen längtar efter att få göra!

Är sådär härligt trött nu också, som man blir av att vara ute. Det vankas middag snart och efter det ska jag och mamma, som är de enda hemma då pappa och pojkarna har dragit iväg upp på fjället för att få köra skoter för sista gången denna vinter, ta en promenad och efter det tror jag minsann att det blir fruktsallad och Så ska det låta för vår del!

Imorgon är det veden och gräsmattan som gäller igen. Som jag njuter av att få arbeta med kroppen istället för knoppen! Men helt inaktiv är den ändå inte - jag har hunnit med att läsa nästan 500 sidor skrivna av Nora Roberts sedan i onsdags.

Sammanfattningsvis skulle man kunna säga att jag njuter av att vara ledig!
Vardag | |
Upp