Lite struktur får avsluta en väldigt ostrukturerad egen helg.

Min egna helg går mot sitt slut och nog hade den gärna fått vara en dag längre. Inte egentligen för att jag inte vill att själva helgen ska ta slut, utan för att jag inte riktigt har hunnit med det jag skulle ha velat, eller åtminstone inte det jag borde ha hunnit med.

I lördags cyklade jag iväg på en liten shoppingrunda till Röda korset/Kupan och Olssons tyger och sedan dess har jag haft lite svårt att komma mig ur fåtöljen. Dels på grund av något som införskaffades där och som jag, på grund av att det ska bli en julklapp, inte kan berätta vad det är och dels på grund av Lark Rise to Candleford. Nu är jag helt fast, det måste erkännas! Inte riktigt Dr Quinn-fast, men nästan!

Detta var precis vad jag ville denna helg och jag har njutit i fulla drag. Men... jag har tenta imorgon... Därför hade helgen gärna fått vara en dag längre! Men det är den inte. Den har dock, på sätt och vis, blivit en timme längre i och med att vi gått över till vintertid och jag har gjort en deal med mig själv att denna timme (som råkar infalla mellan halv sju och halv åtta) ska ägnas åt morgondagens tenta. När denna timme gått ska jag lägga sista handen vid min städvecka och efter det har jag förtjänat ännu ett avsnitt av Lark Rise to Candleford.

Imorgon väntar tenta och en tur till frisören! Önska mig lycka till!
Vardag | |
#1 - - Anonym:

Skönt med en skön helg! Blir det en stor förändring hos frissan imorgon? :) Jag önskar dig lycka till iallafall!:)

#2 - - Emma:

Det var jag:)

Upp