Läslust, böcker, bibliotek

Lite farligt är det allt att gå en kurs som handlar så mycket om litteratur som den jag går nu. Jag är inne i en period av läsande just nu, och med all kurslitteratur och all ytterligare läslust som kommer med föreläsningar och seminarium drunknar jag snart i alla böcker jag vill läsa! 

 


I och med denna läsfeber har jag, ännu mer, insett hur fantastiskt fenomenet bibliotek är. Jag har alltid varit en biblioteksfantast, och vad finns det egentligen för anledningar att inte vara det? Jag menar, man får låna hur många böcker man vill, när man vill, i princip hur länge man vill (även om man kan måsta lämna ifrån sig dem och ge någon annan chansen att läsa dem lite då och då) och det är GRATIS. Helt galet egentligen, men helt otroligt underbart!




Bara för att understryka att jag verkligen menar vad jag skriver kan jag informera om att jag just nu har 30 biblioteksböcker hemma, haha! (Ska dock sägas att drygt hälften är kurslitteratur) Har även en lista på 10-20 böcker som jag vill läsa... Gäller att få till lite läsrutiner med andra ord! Nu ska jag sätta mig med litteraturen till föreläsningen imorgon, sedan blir det Hästarnas dal en stund innan jag är färdig för idag.


Om böcker och filmer | |
#1 - - Emma:

ojojoj!! haha, jag tyckte det lät mycket med 14! Wow Karin du är verkligen en bokfantast!

Upp