Vad jag tror krävs

När det kommer till vad vi kan göra för att stoppa klimatförändringarna och skapa ett hållbart samhälle så tror jag att det dels finns omställningar vi kan göra i vårt levnadssätt (vilket jag har skrivit och kommer att skriva om), men framför allt tror jag att det handlar om förändringar i hur vi tänker.

Vi måste bli medvetna om att ingenting finns oberoende av något annat, utan att varenda liten detalj påverkar annat, stort som smått. Det krävs att vi vågar lita på varandra och att vi funderar på vad som har verkligt värde för oss och för andra, att vi tänker vi istället för jag. Det krävs att vi reflekterar över vad som ligger bakom och framför varje nu. Var och en av oss har del i den förändring som krävs, och vi måste våga förändra både vårt sätt och vårt tankesätt.

Change your thoughts & you change your world. -Norman Vincent Peale

The change I want to see in the world | |
Upp