Konsten att göra ingenting

Kroppen säger åt mig att inte göra något mer idag. En timmes och hela två(?!) kilometers simning räcker tydligen... Det var så härligt att jag inte tror att jag kommer kunna hålla mig till en gång i veckan, men värre problem kan man ju ha. 

Jag jobbar på att hitta glädjen i vardagen, det är ju det som är min uppgift den här månaden. Framför allt försöker jag just nu ställa in mig på att bestämma när jag ska göra ingenting och njuta av det, istället för att sitta och göra ingenting och tänka att jag ska, borde, vill göra någonting och vara arg för att jag gör ingenting. Att kunna göra ingenting är ett privilegium och det kan vara så härligt om man förstår att uppskatta det!

Så nu ska jag äta en filtallrik och sedan ska jag tända ljus, sätta mig och läsa en bok bara för att jag vill och för att jag kan - göra ingenting.
Personlig utv. Fokuspunkter | |
Upp