Mars månads fokuspunkter

Efter en mindre lyckad andra månad tar jag nya tag inför mars. Har för det första insett att det är lättare bättre om fokuspunkterna är konkreta saker jag ska göra, snarare än tankar och humör jag ska försöka ha. Åtminstone kan inte alla handla om tankar osv. Det handlar mer om att få det på köpet genom att göra vissa saker.

Mars månads fokuspunkter handlar om att få mer balans i vardagen. Jag ska försöka se till att få struktur på dagarna och dela in dem rätt tydligt i "ledig" och "inte ledig". Samtidigt som jag ska anstränga mig mer i skolan ska jag hitta på mer när jag är ledig. Följande är mars månads fyra fokuspunkter:

  • Bakläxa från februari: Vara mer kreativ, göra saker (baka, sy, brodera, skriva) på kvällarna.
  • Lägga manken till med plugget så jag får känna att jag gör vad jag kan och lär mig.
  • Hitta träningsglädjen: Yoga varje morgon + minst 3 ytterligare träningspass/vecka
  • Planera dagarna i olika "block" (t ex 8-10, 10-12, 12-15, 15-18, 18-20, 20-22) för att få struktur och en känsla av progression och prestation varje dag.
  • Tänka med pennan: Skriva ner tankar och funderingar för att kunna spara, gå tillbaka och få ordning



    Man kan inte jobba som en tok för att sedan panikvila, för att sedan jobba som en tok för att panikvila…balans fungerar inte så. Balans är att hitta jämvikt. Inte sett över ett år – utan sett över varje månad, vecka och dag. Över varje timme. Balans är att stå och balansera i nuet. Men om man bara pendlar mellan två diken, aldrig förmår stanna på vägen. Då är man inte i balans. [UnderbaraClara om balans]

Personlig utv. Fokuspunkter | |
Upp