Tema: Klimatförändringar

I samband med Earth Hour på lördag och Blogg.se:s och PLAN:s klommande temadagar om klimatförändringarna tänker jag ge mig på några dagars klimatfokus, för att få grotta ner mig lite i en av mina favoritfrågor och kanske sätta igång lite tankar hos någon annan på samma gång! Så det väntar flera inlägg på detta tema, men om du vill informera dig mer om klimatfrågor, och det tycker jag att du ska göra så har jag några tips redan nu:

- Gilla t ex PLAN:s kampanj Stöd barnarbete och WWF på Facebook
- Läs, läs läs! Två av mina favoritböcker på temat är den här boken och denna, oerhört läsvärda!
- Klicka runt på olika hemsidor, t ex här, här och här 
- Se denna video eller denna eller denna

Det finns oerhört mycket information, och även om det finns olika vinklar och till viss del olika åsikter så råder en väldigt samstämmighet gällande dessa frågor. Framför allt handlar det om att öppna ögonen, våga se problemet och inse att det är på riktigt, att de händer nu och att vi har del i det, medan vi fortfarande har en chans att göra något åt det, och sedan - börja göra något åt det! Som sagt - det kommer fler inlägg på detta tema!

  
Bilder från PLAN:s kampanj Stöd barnarbete

"Alla som verkligen har insett att jordens uppvärmning är en katastrof kommer ihåg i vilket ögonblick de insåg att det var sant." - Jordens önskan

The change I want to see in the world | |
Upp