Aprils fokuspunkter

Kommer väl inte köra igång på allvar förrän efter påsk, men här är aprils fokuspunkter: 

  • Nu kör jag på maten igen, hälsosamt och planerat
  • Läsa, till skolan och skönlitteratur så klart, men jag ska även låna böcker om olika intressanta ämnen och se till att ägna någon stund varje dag åt att samla på mig information.
  • Träning, skapa rutiner och köra pass som faktiskt är jobbiga - det är när det är obekvämt som det gör skillnad!
  • Sy, det ska klippas i kläder, broderas och sys om. Till sommaren ska jag ha en härligt uppfräschad garderob.
  • Ta mig ut - skogspromenader inte minst!


Utifrån dessa fem punkter ska jag utarbeta rutiner och vanor, lite som jag tänkte i januari, fast ändå helt annorlunda. Jag ska uppskatta vardagen som i februari, fast på ett helt annat sätt och jag ska hitta balans som i mars, men inte som då. Fokuspunkt-projekten har verkligen gjort det tydligt för mig hur jag hela tiden utvecklas.

Om jag ska sätta ett tema på denna månad blir det nog helt enkelt (eller inte alls enkelt) att skapa en vardag som är sådan som jag vill att den ska vara och genom att göra det bli lite mer som jag vill vara. Mer specifikt än så blir det inte under april.

Personlig utv. Fokuspunkter | |
Upp